söndag 22 december 2013

Prima Tags

Prima har ett väldigt bra designteam/lärare. För ett tag sedan visades ett roligt sätt att använda de stora tags som är gjorda speciellt för stämpeln med dockorna. Stämpeln är rolig men jag har inte använt den så mycket och inte tagsen heller för den delen. Men nu så blev det ändring på det.

Man ser något som ser trevligt och roligt ut och sedan gör man sin egen tolkning av det - jag tror det kallas för scrapliftning.

Jag har i min pappershög en hel del papper från Prima. Papper ur olika kollektioner som blivit över när projekt blivit klara. Så... jag tänkte: varför inte göra tags med papper från de olika kollektionerna. Kan också bli ett sätt att kanske lättare se hur pappret blir när man använder det på ett projekt.

Så här alltså:


På några satte jag foto och på några stämplade jag vackra texter och satte dit. Lite blommor och andra dekorationer men jag följde en tråd när jag dekorerade, en blomma, ett band och en doily-stämpel.

Botanical
Nature garden

Sammanlagt  blev det sju stycken tags. Kanske blir det fler när det kommer nya papper. Hur ska jag förvara dem? I en box, med papper från Prima naturligtvis. Titta in på bloggen om någon vecka så har jag nog fått ihop boxen också.

Vill ni se de övriga tagsen? Kika in på You Tube



Material:
Diverse papper från Prima:
Botanical
Nature Garden
Engraver

Tea Thyme
Moulin Rouge
Printery
Sunrise, Sunset

Prima tags
Finnabair doily stämpel
Inkido textstämplar: Du är allt... och  Det vackraste jag vet...
Egna home-made blommor

Diverse andra dekorationer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar