söndag 26 januari 2014

Timeless projekt nr 4 - Filefolder album + ett testalbum

Precis när ni trodde ni sett det sista av Timeless, papperna från Bazzil Basics Paper så kommer här ännu ett litet projekt, men denna gången är det nog det sista.

Vad gör man med två grå cardstock? Sitter och tittar på dem, suckar, och sen plötsligt händer det....
filefolder album! Men jag fuskar lite, jag kompletterar med ett vitt cardstock.


Tim fick också vara med, på framsidan av albumet med en embossingfolder. Jag plockade fram lite Inka Gold i grå ton och strök, mycket lätt, över den embossade ytan. Albumet har inte plats för stora dekorationer utan man får hålla det platt - men det går jättebra om man har Spellbinders, Cherry Lynn till hjälp.


Vadå inget mönsterpapper?!! Det är blommigt och fint på vänster sida. På ett stort blågult varuhus, som börjar på Ik- och slutar på -ea, har de rea. Jag hittade en förpackning med 5 st kort på tavelavdelningen, för 5 kr och de gick i grått och lyckan var total.

Jag var nervös att börja skära i de två ynka cardstock jag hade så jag gjorde ett testalbum först, min vana trogen. Som ni kanske har förstått vid det här laget så har jag svårt att kasta saker som har den minsta chans att komma till nytta. Ilona har inga betänkligheter när det gäller detta. Hon kastar... och jag plockar upp... Ni får titta på videon så förstår ni vad jag menar.

Så här ser i alla fall det "testalbumet" ut.

Visst blev det snyggt i svart och vinrött också.


Vill ni se lite mer av albumen så får ni titta in på YouTube:



Ha en bra dag!

Material:
Envelope Punch Board
Crop-a-dile från We are Memorykeepers
Martha Stewart Scoring board
Fiskars skärmaskin eller Large Paper Trimmer också från Fiskars
Bazzill Basics Paper: Timeless
Vit cardstock
Tim Holtz embossing folders (vet inte om den jag använde finns kvar)
Martha Stewart fotohörnstans
Spellbinders: Floral Ovals, Oval, Medallion, Golden Emperial
Cheery Lynn
EK Success punch
Eyelets
Inka Gold - Hematit
Prima ink Ingvild Bolme Attic Dust
Washitejp

Vinröd cardstock
Svart cardstock
G45 - paketering till Curiosity Shoppe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar