söndag 30 mars 2014

Kryss i taket - jag har gjort kort

Ibland bara händer det .... att jag gör kort. Jag beundrar er alla som kan få ihop ett kort utan att ställa upp allt för mycket runt omkring. Mitt köksbord och diskbänk är helt belamrat med saker som jag tror att jag behöver för att få ihop ett kort, då kan ni ju tänka er hur det ser ut när jag ska göra två.

Men, skam den som ger sig, efter några timmar så stod jag där med inte bara två kort utan tre. Det tredje var ett misslyckat försök först, som jag sedan "räddade" och blev nöjd med.

Jag hade en plan, ett maskulint och ett feminint men med samma layout och alla i storlek 6x6 inch /15x15 cm.

Först det manliga:

Jag använde mig av bitar som blev över när jag gjorde ett album med papper från Prima "Engraver". Jag embossade kugghjul på ett vinrött cardstock och drog lite svart distress försiktigt över den embossade ytan. Metalldekorationer och en "snörblomma" tyckte jag blev bra till.

Jag hade även lite mindre bitar papper som passade bra till insidan och en die från Spellbinders:


Nu till det mer feminina/romantiska:


Även här blev det papper från Prima, Fairy Belle "Aquarelle". Det övre, ljusgröna, är ett väldigt gammalt papper som jag haft i ett par år. Väldigt behagligt och det blev fint embossat. Här blev det spets och lite bling samt en blomma i chiffong.

Insidan knåpade jag ihop av mindre bitar papper och en die från Spellbinders:


Och det tredje, det som var misslyckat från början:


Samma papper från Prima men nu sitter det på övre halvan istället. Jag embossade nämligen  en bit röd carstock och sedan skulle jag dra lite distressink över och det blev inte snyggt. Tänkte först kasta kortet men sedan tittade jag en gång till och bestämde mig för att sätta mönsterpappret ovanpå. Det är ju ingen mer än jag som vet att det inte var meningen .... ja förutom ni förstås ...

Inuti:


För er som tycker det är lättare att se hur korten ser ut när de rör på sig så har jag spelat in en kort liten filmsnutt


Ha en bra dag!

Material:
Kraft, röd, vinröd och vit cardstock
Pappersrester från Prima: Engraver, Fairy Bell
Embossingfolders
Spets, snöre, metalldekorationer, brads och hemmagjord blomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar