tisdag 15 april 2014

"Aluminium" ATC-utmaning nr 6.

Då var det dags för ett nytt tema i ATC-utmaningen här på bloggen. Denna gången tänkte jag att vi skulle använda oss av aluminiumtejp eller folie. Det är en rolig teknik som man kan använda på lite olika projekt men ett ATC-kort är ju en bra storlek att testa på, eller hur.

 

För er som aldrig använt aluminiumtejp eller liknande har jag gjort en liten video där jag visar några av de tekniker jag använder mig av, det finns säker en mängd andra tekniker också.

Kika på videon och så hoppas jag att ni hänger med på en ny omgång ATC.

 


Det finns vissa regler när det gäller ATC men eftersom vi inte byter i ordets egentliga mening så är det bara storleken som är ett krav.

  • Måste vara 2,5 inch x 3,5 inch varken mer eller mindre, vilket i cm blir 6,4 cm x 8,9 cm. Formatet gör att korten passar i samlarplastfickor som finns att köpa för fotbolls- /ishockeybilder eller visitkort.
  • ATC-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Alla ATC-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation. Serier ska numreras.
  • ATC byts, säljs inte.
Sammanfattning:
Tema: Aluminiumtejp / aluminiumfolie eller liknande
Period:15 april - 15 maj
Vill du vara med och leka så skapa ett ATC, fotografera det, skicka fotot tillsammans med ditt namn till mig på mailadress:  atcskaparlusten@gmail.com senast 15 maj 2014 så lägger jag upp ert foto i ett inlägg på Skaparlustens blogg någon dag efter tiden gått ut.

Ska bli roligt att se vad ni hittar på.

Ha en bra dag!

PS: Vill ni se tidigare utmaningar klicka ATC-byte under Etiketter på höger sida. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar