söndag 20 april 2014

Gör en - få två. Album kombinerat med dagbok/journal.

Nu är jag förälskad... igen... för vilken tur i ordningen har jag tappat räkningen på. Kan ni också känna så inför ett papper. Allting känns bara rätt, "själar som möts".. och allt det där.  Så kändes det i alla fall när jag såg Primas Stationer's Desk första gången. Sen har det kommit lite andra saker i vägen men nu så har jag äntligen fått gjort något av dessa underbara papper.




Jag har också börjat testa bokbindning så smått. Det är något jag länge har tyckt om att titta på men aldrig vågat försöka själv. Men.. nu var det dags och så roligt det är. Finns jättemycket invecklade tekniker men jag börjar från början och jobbar mig genom.


Detta lilla album, som mäter 13 x 18 cm (5x7 inch) ska jag ha med mig på min semester. En kombination av dagbok och album. Jag tycker om att skriva ner vad jag hittat på under dagen. Skrivna texter är roligt att ha som minne och kan man då kombinera ihop både text och foto så kan det ju inte bli annat än bra, speciellt om de sitter i ett album man gillar.

Som vanligt får ni klicka er vidare och in i filmens värld om ni vill ha hjälpa med att bläddra i albumet som är fyllt med roliga detaljer och en annan bindningsmetod, ja egentligen två stycken olika.. kika på filmen så förklarar jag:



Ha en bra dag!

Material:
Kraftig chipboard
Mönsterpapper: Prima Stationer's Desk 12x 12 och ATC-pad
Svart cardstock
Kraft cardstock
Skrivarpapper
We are Memorykeepers The Envelope Punch Board
Crop-a-dile för öljetter
Tim Holtz Mini Blending Tool
Sparkle Medium
Stencil
Spatel
Öljetter, band.
Lim: bokbinderlim

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint du har lyckats ännu en gång.

Christina / Synål / Stina sa...

Snyggt skulle vilja veta hur du får fast Gummibandet som var en toppen lösning TACK för insperationen
Kram Christina
sk@telia.com