söndag 4 maj 2014

Konstrunda i Skåne, påskhelgen 2014

Då har det varit den återkommande årliga Konstrundan i Skåne. För 44 år sedan började konstnärerna på Österlen att öppna sina ateljéer under påskhelgen, men nu hittar man utställningar runt om i hela Skåne. Det visas tavlor på de mest oväntade ställen, en liten gul-röd skylt, fjäder, eller annan markering som visar att här finns något att titta på.

Varje år packar vi in oss i bilen och kör kors och tvärs genom det skånska landskapet.

Blommande rapsfält och pilar som böjt sig för vinden genom många, många år

Vissa saker är vi inte så imponerade av medan andra verkligen fångar oss, och sedan är det roligt för vi är ofta fyra i bilen som inte alltid tycker likadant. Det som är svårt är att inte bara köra dit man är van, utan att försöka hitta lite nya guldkorn.

Varje år gör jag också ett album, ja alltså sedan jag började med scrapbooking, men jag har alltid samlat på mig diverse broschyrer och visitkort. Ett bra album att spara saker i är ett album gjort av lite större papperspåsar. Ibland blir det ett album á la Smash, ibland lite mer som ett fotoalbum. I år blev det lite mer ordning och reda = fotoalbum.


Jag har tagit för vana att inte använda mina nya papper utan jag letar bland mina gamla papper för att se om där är något jag kan använda, och kan ni tänka er... det finns det oftast.

Albumet handlar om konst och min/vår upplevelse så därför använder jag inte så mycket dekorationer, bara några stycken som förhoppningsvis förstärker intrycket av fotona.

Vill ni se insidan? Kika in på YouTube...



Ha en bra dag!

Material:
Papperspåsar
Mönsterpapper DCWV "The Rustic stack"
Chipboard till albumstommen
Brun cardstock
Gul, gräddvit, grön cardstock
Blommor och andra diverse dekorationer
Band och pärlor till bindningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar