söndag 27 juli 2014

Timeless - ett kuvertalbum med papper från La Blanche

Tiden är något som många funderat på, ingen början och inget slut - det kan man väl också kalla Timeless. Och det är just vad en serie av papper från La Blanche heter. Underbara färger och en känsla av vintage. Vad gör man då med så vackra papper, jo ett album naturligtvis, eller några kort..... eller en LO.... eller så altrar man någonting... varför inte en canvas... möjligheter är oändliga.


Jag har lyckats komma över lite "kraft"färgade kuvert (vilket på scrapbookingspråket betyder att de är naturfärgade). Det var ett tag sedan jag gjorde ett kuvertalbum så jag tyckte det var dags. På baksidan av papperna finns 6x6 motiv men även 4 x 5 3/4 och mindre etiketter. Jag valde att arbeta med storleken 4 x 5 3/4 som precis passar på kuvert i vanlig storlek.


Jag klädde min chipboard med cremefärgad cardstock för det tyckte jag passade bra till pappernas vintagekänsla.

Kika in i filmens värld så hjälper jag er att bläddra i albumet:


Ha en bra dag!

Material:
Chipboard
Cremefärgad cardstock
Kraft cardstock
Kraft kuvert
Mönsterpapper La Blanche "Timeless"
Martha Stewart doily lace edge punch
Fiskars punch
Blomma, spets, pärlband, seembinding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar