tisdag 12 augusti 2014

Primas Mixed Media Art Journal

Det här är ett riktigt kul album att jobba i. 

Perfekt att testa nya tekniker i, men det finns även plats för att köra sina ”säkra kort”.

Man får köpa albumet i två delar.

Art Journal Cover är ett stabilt, lite tjockare fram och bakstycke klädd i resist-canvas. Resist är när det finns ett mönster i pappret som inte tar åt sig färg. Det finns 3 olika resist-mönster att välja på. Här har jag använt den med text.


Mixed Media Art Journal  är själva innehållet i albumet. Ser inte ut att innehålla så mycket först, men när man börjar bläddra i det så är det många spännande sidor och material. Innehåller 4 papperssidor. 4 plastfickor. 2 stora tags. 4 akvarellpapper. 4 grova canvas sidor och 4 fin canvas med resist i 4 olika mönster.


Jag provade en ny grej genom att ta hål i blomman som ni ser här. Jag kan tycka att ringar inte är speciellt fina, så det kändes bra att komma på ett sätt att "baka in det i arrangemanget". =)

Älskar alla nyanserna i dessa blommorna. De flesta mistade jag lite för att passa in. Mycket bra sätt att få saker att matcha varandra!

Mer lager på lager och olika material för att skapa struktur.

Du kan göra riktigt roliga effekter med cracklepaint , gesso, moldingpasta och stenciler.              Här har jag använt masken Tim Holtz Bubble

Några remsor sticky canvas för strukturen. =)


Jag gillar struktur med platta trädetaljer som liksom smälter in i bakgrunden.


 De båda ramarna på framsidan är kopior av Primas Resinramar.
Kopior jag själv gjort med hjälp av en form och lera.

Dekorationen blir inte lika tung eftersom leran är lätt, men lika fin och lika lätt att färglägga. 
Det kan jag visa er en annan dag. =)

/Tabita

Inga kommentarer: