söndag 5 oktober 2014

Visning av foto på höjden??

Jag vet inte vad jag ska kalla dagens lilla projekt, hittar inget bra ord för det. Trots brist på namn så var det ett mycket roligt projekt. Idén såg jag för länge sedan på Ikea, tror jag, det var i alla fall fotoramar på en stång som man kunde bläddra igenom.

När man sitter med en massa bitar chipboard i olika storlekar så får man ju vara lite påhittig.

De flesta av mina chipboardbitar var omkring 5" breda och diverse olika längd. Jag skar till dem så att de liksom bildar ett vattenfall. Det minsta är 4" och sedan ökar det på sig med ca 1½ för varje bit.

Jag hittade några fina papper från Pink Paisly. Jag klistrade papperna på mina chipboardbitar och sedan tog jag en nagelfil i sandpapper och filade kanterna så att det blev en snygg, lite distressad kant. Jag band sedan ihop dem med hjälp av min Bind-it-all men det går ju lika bra med ringar. Naturfärger passar väldigt bra till papperna så det fick bli lite olika toner av vitt och beige på både spets och blommor.



Jag satte lite olika stora fotomattor på sidorna. Ni anar kanske att jag satt genomskinliga fotohörn, så att man snabbt och lätt kan byta foto.


Som vanligt har jag spelat in en video där ni kanske kan se det hela lite bättre:

 
Ha en bra dag!

Material:
Chipboard
Mönsterpapper från Pink Paislee 
Dekorationer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar