torsdag 26 februari 2015

fortsättning.... Art journal

Jag berättade för ett tag sedan om vår lilla art-journal-träff som jag, Jessica och Marlene hade runt mitt köksbord. Vi tyckte det var så roligt så vi gjorde två sidor var. Den första sidan har ni redan sett men idag tänkte jag visa er sida nr 2.

Även på denna sidan hade vi vissa "regler" vi var tvungna till att följa och alla gjorde samma sak samtidigt. Vi trevar oss fram bland färg, spray och tekniker men det ska nog gå bra, det här....

Här kommer sidorna:
























































Ha en bra dag!

Material:
Stämplar
Akrylfärg diverse färger och märken.
Spray ex Primas Bloom spray , Heide Swapp Color Shine, Tattered Angels . Dylusion har också fina färger.
Fixativ för att försegla sidan så att den inte klibbar och ev smetar av sig.
Gelatos 
Gesso: Finnabair Heavy White Gesso eller Delta eller varför inte Liquitex. Finns också en clear Gesso som jag använde mig av.
Soft matte gel som lim.
Modeling paste: Finnabairs modeling paste och hennes light modeling paste. Finns även andra ex: Liquitex Modeling paste och de har även en light version Liquitex light modeling paste.
Stenciler
Diverse verktyg användes också: Spatel, penslar, sprayflaskor till vatten etc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar