torsdag 5 mars 2015

Art journal - är det något för dig?

Jag fortsätter testa det här med art journal och lär mig mer allteftersom. Jag börjar så smått förstå vad de olika produkterna är till för. Det har gått så långt så att det t o m poppar upp lite nya idéer.


















Jag fick ett snyggt silkespapper i en blomsteraffär och kände att jag ville använda detta. Jag har än så länge testat akrylfärg och sprayer, därför valde jag re-inkers denna gången.

Sen är det problemet med text på sidorna. Jag tycker att man kan skriva på svenska på sina sidor men... ibland blir det bara så mycket bättre med engelskan för "titta ut - eller - titta in" låter inte så häftigt...

Jag spelade in medan jag gjorde sidan, alltid kan det roa någon och kanske t o m få någon att testa på art journal.



Ha en bra dag!


Material:

Dylusion/Ranger small art journal
Gesso
Re-inkers Wild honey and Aged mahogany
Silkespapper som jag själv hade. Tim Holtz har ett jättefint Tissue Wrap Postale
Soft gel matte
Clear Gesso
Modeling paste light
Stencil Prima 6x6 Doily 1
Inka Gold Orange nr 907
Svart penna eller Gelatos med svart
Tim Holtz heating tool / värmefön
Fixativ att försegla min sida med så att allting stannar där det ska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar