lördag 28 mars 2015

Somewhere in time - album med fina papper från Bo Bunny

Det var ett tag sedan jag använde papper från Bo Bunny. Jag gillade verkligen pappersserien Weekend Market som kom för något år sedan och serien "Somewhere in time" är typiskt Bo Bunny, man känner igen sig i färger och mönster.

Bo Bunny - Somewhere in time

För ett tag sedan visade jag ett album från Kaiser Kraft, Rustic Harmony.

Kaiser Kraft - Rustic Harmony Collection

Och varför visar jag en bild på albumet från Kaiser Kraft, igen? Jo för att albumet jag visar idag är en lite mer arbetad variant av samma bas-album. Jag har byggt på med lite mer flärpar, fickor och andra gömslen.
Är det mycket mönster och färger på papperna kan det vara skönt att ha några mer neutrala papper att komplettera med. Bo Bunny har sina fina Doubledot designs papper, neutrala papper i många olika färger typiska för Bo Bunny.



Tillsammans med "Somewhere in time" blir det ett lyckat projekt.


Om ni vill titta på de olika sidorna i albumet får ni kika in i filmens värld så bläddrar jag åt er.



Ha en bra dag!

Material:

Chipboard
Cardstock, svart
Bo Bunny "Somewhere in time"
Bo Bunny "Doubledots"
Embossingfolder Cuttlebug
Tim Holtz Tag and bookplates die
Tim Holtz tiny tabs and tag die
Embossingpulver: Svart, grönt, vintage
Spets finns i två snarlika färger: turkos och ljusgrön
Band
Artemio tabpunch småtabs och stor tab
Magneter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar