söndag 26 april 2015

Art Journal - Documented Life Project 2015

När man börjar fundera på det här med Art journal så behöver man all hjälp man kan hitta för att komma igång, så kände jag det i alla fall. Jag letade på nätet efter idéer, tekniker m.m och av en händelse hamnade jag på en sida som heter Documented Life Project 2015 och som administreras av ett gäng konstnärer: Art to the5th.


Jag gick med som medlem, vilket inte kostade något, och får ett trevligt mail en gång i veckan med en utmaning. Man får också idéer och input från de olika deltagarna.

Tema för mars månad var  "Making Your Mark (Doodles & Mark Making)
Speciellt för vecka 13 (28 mars) var:
Art Challenge: Make a Custom Element 
Journal Prompt: "Ride the energy of your own unique spirit" citat av Gabrielle Roth.

Ibland kan det vara lite svårt, kanske pga språket, att helt förstå vad de menar men tolkningarna är många och fria.

Jag är unik! Vad är det som gör mig unik? Vad tycker jag om med livet? Jag funderade och funderade och till slut blev det en sida






















Om ni vill se hur jag gjorde min sida så får ni titta in på YouTube. Som ni kommer att se på filmen så har jag det inte så lätt. Materialen och färgerna är inte samarbetsvilliga!! Men skam den som ger sig...




Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar