söndag 16 augusti 2015

Galen i väskor?.... här kommer en till...

Mina vänner har så roligt åt mig och min förtjusning i väskor - i alla storlekar, färger och former. Och varför då inte en i papper också?

Jag började med scrapbooking omkring 2010 och de första projekten jag gjorde var, som jag tidigare nämnt, relativt enkla att göra. Jag hade lite cardstock och några enstaka mönsterpapper men med hjälp av detta började min resa inom scrapbooking.

Jag grävde i min resväska med gamla projekt och hittade dagens projekt, som är en kuvertväska - och då menar jag verkligen kuvert-väska. Jag har nämligen använt tre långsmala kuvert till att göra albumet + cardstock och mönsterpapper. Gammalt blir nytt för med nya fina papper blir det liv i gamla idéer.


















Inuti ser albumet ut så här:




















Så här såg min första kuvertväska ut - det har gått framåt kan man väl tycka...

















Som vanligt en liten film så här på söndags morgon/förmiddag, så klicka er vidare in på YouTube så får ni se mer av insidan av väskan.

Eftersom det är ett av mina Quick & Easy projekt så håller jag på att redigera en video där jag visar hur man kan göra en egen liten kuvertväska. Titta in nästa söndag med sax, lim, cardstock för då blir det tutorial video.



Ha en bra dag!



Material:

Svart cardstock 1½
Mönsterpapper: Kaiser Kraft "Oh So Lovely" och "Antique Bazaar" 3-4 styck
3 svarta kuvert (E65 / policyenvelope)
Martha Stewart Scoringboard
Skärmaskin
We are Memorykeepers Corner Chomper
2" cirkelpunch
Metalldekorationer
Magneter
"Bling-bling" band Katinka från Vivant som jag använde till dekorationen och som jag har slarvat bort, ser ut så här och är jättesnyggt:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar