söndag 2 augusti 2015

Tutorial /Beskrivning Flip album - Itrim - Quick & Easy

Förra veckan visade jag ett nytt flip-album, ett som liknade en träningsjacka med dragkedja. Allt i färger som är typiska för Itrim, svart och blåturkos.  Inuti hade jag de fina papperna från Ridderholmdesign "Vintage Venture".


















Det här albumet får nog räknas till Quick & Easy, för även om det kan se lite krångligt ut så är det i grunden rätt lätt... om man vet hur man ska göra... och det är det jag ska visa er idag.

YouTube bara väntar på ett besök från er. Här nedan är filmen från YouTube men - om ni klickar på nedre kanten till höger i filmrutan, där det står YouTube, så kommer ni in på själva kanalen och får en mycket större bild att titta på. Den här informationen var kanske helt onödig men man vet aldrig.



Ha en bra dag!

Material:
1½ cardstock
2-2½ mönsterpapper. Jag valde Ridderholms fina papper Vintage Venture "In time" och "Yesterday" men jag kunde också valt de fina papperna som ingår i Tailgate serien.
Magneter, 6 stycken
Martha Stewart scoringboard
Skärmaskin, av något slag
We are Memorykeepers Corner Chomper Scallop/Cloud
Artemio Tag punch
2" cirkelpunch
Dragkedja

1 kommentar:

  1. I like this album very much and have made one for a friend.
    Thanks for the tutorial !
    Hugs from Holland , Christa.

    SvaraRadera