söndag 23 augusti 2015

Tutorial - Beskrivning - Kuvertväska

Då är det söndag och dags för en beskrivning av min kuvertväska som jag visade er förra veckan. För er som missade det så hittar ni förra veckans inlägg  om ni klickar HÄR.

Man behöver ett cardstock till basen + cardstock till tags. Mönsterpapper 3-4 stycken. Dekorationer och magneter om man väljer att ha det som stängning.

















Ni som följer mina inlägg/videos märker att jag använder min scoringboard från Martha Stewart flitigt. Är det två saker man behöver om man vill göra album är det en skärmaskin och en scoringboard, då blir arbetet roligt och betydligt lättare.

















Det finns många olika skärmaskiner att välja på. Det är svårt att råda vilken som är bäst, lite tycke och smak och pris. Prata med era scrapvänner och hör vad de föredrar. Jag har själv en gammal från Fiskars som inte längre finns att få tag i. Men en som är nästan likadan är denna:


















Nog pratat, nu börjar vi med att göra album.. klicka er vidare in på YouTube så får ni större bild.




Ha en bra dag!


Material:

Svart cardstock 1½-2
Mönsterpapper: Kaiser Kraft "Oh So Lovely" och "Antique Bazaar" 3-4 styck
3 svarta kuvert (E65 / policyenvelope)
Martha Stewart Scoringboard
Skärmaskin
We are Memorykeepers Corner Chomper
2" cirkelpunch
Metalldekorationer
Magneter
"Bling-bling" band Katinka från Vivant

 

1 kommentar:

  1. Tack för att du delar med dig av, gediget hantverk i papper... Älskar den 💜

    SvaraRadera