söndag 13 september 2015

Documented Life Project - ett art journal äventyr. Utmaningar juni-juli 2015


Art journal - det har verkligen blivit populärt bland många. När man väl släpper taget och " go with the flow" så är det befriande men om man ska vara ärlig så kan vägen dit vara rätt så besvärlig. Man kan ha en liten plan och försöka få fram det resultat man vill, små steg i taget.
Projektet Documented Life med utmaning en gång i veckan är bra för man får lite struktur på vad man ska göra och även lite tips och trix.

Vissa utmaningar känns inte så svåra, det här var ju nästan som att dekorera utsidan på ett album.























Andra utmaningar är betydligt svårare























Jag bestämde mig tidigt för att försöka testa olika stilar, olika färger osv. Jag försöker, men när man ser tillbaka på juni-juli så verkar det mesta gå åt det bruna hållet,  men Picasso hade en blå period så jag kan väl ha en brun, eller hur?

Jag har gjort ett litet bildspel med hur jag tog mig an utmaningarna för juni och juli. När ni är inne på YouTube kan man under filmen se en ruta, där skriver jag lite länkar till videos där jag visar hur jag gjort några av sidorna.


Ha en bra dag!







Inga kommentarer: