söndag 27 september 2015

Glamour Grunge - finns det något sådan stil?

Melissa Frances anser att det finns en stil som heter Glamour Grunge för det är det namn hon gett några papper. Papper helt i min stil - bruna, svart, mörka med en aning ljust i. Papperna är av äldre datum, 2013, så de kan vara lite svåra att få tag i. Timetraveller från Prima går nästan i samma stil.

Jag behövde göra ett album som var 6½ x 6½ inch (17 cm x 17cm) med plats för många foto, samtidigt ville jag inte dölja de fina papperna. Denna kombination kan vara lite svår, men om man skapar fickor, flärpar och andra gömslen fungerar det.

















Den fina spetsen på framsidan förstärker verkligen "Glamour Grunge" känslan.

Filefolders, vattenfall, magband är några av detaljerna man kan se på insidan. Inte så mycket dekorationer förutom papperna och lite metall, för med vissa papper behövs inga dekorationer.






























Ni kanske vill se mer av insidan? .... klicka er vidare in till YouTube och min kanal så bläddrar och förklarar jag för er.



Vi planerar att ha kurs i albumet - kika in i Skaparlustens webbutik och under fliken Kurser så hittar du information där.

Ha en bra dag!

Material:

Chipboard
Cardstock
Mönsterpapper Melissa Frances eller t ex Timetraveller från Prima
Spets
Pärlband
Band
Dekorationer
Artemio Tab-punch stor och liten
Tim Holtz Tag & Bookplates
Martha Stewart kantstans Four Petal Flower
We are Memorykeepers corner chomper - scalloped
We are Memorykeepers crop-a-dile
Öljetter
Martha Stewart bigplatta 
Skärmaskin
Lim







1 kommentar:

Ingela O. sa...

Fint litet album, Marie.
Attans vad den kursen sålde slut snabbt!!