söndag 4 oktober 2015

Back to School - Smarty Pants från Simple Stories - tutorial



Nu är det dags för den tutorial/beskrivning som jag lovade er när jag visade mitt "Smarty Pants" album från Simple Stories.

















Egentligen är jag nog mer åt vintage/shabby chic stilen men jag gillar verkligen Simple Stories papper. Jag gillar deras färger och att det händer mycket på sidorna och då ffa om man använder journaling cards som mönsterpapper, de är ju redan färdig dekorerade. Så varför inte kolla inte vad Simple Stories har att erbjuda, finns olika kollektioner att välja mellan.

















Det är ett relativt enkelt album att göra, det kräver inte så mycket material men rymmer ändå många foto. Följ med in till YouTube och min kanal så visar jag er hur jag gjorde mitt album:



Ha en bra dag!

Material:

1 st chipboard kraftfärgat
4 st röda cardstock - Barkley från Bazzill
1 st blått cardstock - Admiral Destination från Bazzil
4 st mönsterpapper Simple Stories - Smarty Pants: 2 st School Spirit, 1 st Horizontal Journaling Card Elements, 1 st Border & 2x12 Title Strip Elements 
Tim Holtz - On the edge die - Antique - Postal
Band: Röd snodd, zig-zag röd, organza blå med prickar
4 st brads: Vintage mechanicals från Prima
We are Memorykeepers Crop-a-dile: finns olika varianter Turkos , Rosa i en väska med öljetterStor Crop-a-dile Big Bite
2 st silverfärgade öljetter
3/8 cirkelpunch från EK
Tim Holtz linjal - ett mycket bättre verktyg än vad man tror.
Big Shot finns nu i två storlekar: Vanlig Big Shot  och Big Shot Plus A4
We are Memorykeepers Corner Chomper : Runda hörn 1/4 och ½ samt Corner Chomper Stub och Deko Skärmaskin av något slag
Martha Stewart Scoringboard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar