torsdag 15 oktober 2015

#ThinkPinkArt - "Be strong"

Då är det åter dags för ett #-event på YouTube mellan den 15-18 oktober. Det nya temat är #ThinkPinkArt, ett allvarligt och tänkvärt ämne. Rosa bandet är nog alla bekanta med och detta event vill få oss alla att tänka på hur svårt det är för de som drabbas. Tyvärr är det nog så att vi alla har någon vi känner som drabbats av cancer. Alla behöver vi vara starka, på vars sitt sätt.

Den tanken hade jag med mig när jag fundera på en sida i min art journal. Feminin med tanke på bröstcancer men även något som för tankarna till styrka.

















Citatet på sidan lyder: "You never know how strong you are until being strong is the only choice you have".

Jag döpte min sida till "Be strong".

Vill du se hur jag skapade den? Kika in på min kanal på YouTube så klipper, limmar och kladdar jag.



Sköt om er och ha en bra dag!

Material

Dylusions lilla art journal  - Finns nu även i 8x8 i kraftfärgad och svart.
Servett inte riktigt denna men liknande
Cheery Lynn Kugghjuls dies
Cheery Lynn Svirvel högerställd och vänsterställd
Texture Paste Ranger
Spray: Tattered Angels Silver och Mica pulver Pink blandat med vatten till egen spray.
Inka Gold
Sparkle Medium
Vit akrylfärg ex Tim Holtz
Gesso
Heat tool Tim Holz
Decoupage lim

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken underbar låt marie till lika underbar boksida.
Carina