söndag 22 november 2015

Kort - vad man kan göra när kreativiteten är på noll

Jag städade, eller försökte, för att äntligen få lite ordning bland mina mönsterpapper och mallar till sidor och andra roligheter. Då hittade jag lite mallar för kort eller layouter s.k card maps. Dessa är bra att ta till när man inte har några som helst idéer själv för ibland behövs bara en liten knuff, så kommer kreativiteten.

Detta ska förvandlas:














... till detta:


















Papperna på tre av korten är rester från "Tidsresenären" medan det stora 6x6 är från andra pappersrester som jag har haft mycket, mycket länge.

Jag gjorde två trevliga bekantskaper när jag skapade korten dels Wink of Stella brush och dels Grattis-diesen från Mandy.

















Om ni är intresserade av att titta lite närmare på korten och se när jag gör ett annat kort, så klicka er vidare in i filmens värld och till min kanal på YouTube:



Ha en bra dag!

Material:
Cardstock
Mönsterpapper - rester i alla dess former och storlekar
Wink of Stella brush - finns i lite olika varianter
Grattis - dies från Mandy. Finns lite olika ord att välja på.
Kugghjul, dies från Cheery Lynn
Band, spets, blommor
Card maps från Page maps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar