söndag 27 december 2015

"Amerika albumet - Hur många finns det?" - en del av svaret får ni idag

"Amerika albumet - Hur många finns det?" - den frågan ställde jag för ungefär ett halvår sedan och det har kommit in många fina foto på era "Amerika album". Idag tänkte jag att vi skulle ha en litet parad - väldigt trevligt sätt att avsluta år 2015 på, tycker jag. Jag har lagt upp era album i den ordningen som de damp ner i inkorgen.

**********

1. Jenny Sundström har som vanligt gjort ett väldigt fint och personligt album, precis i den stilen vi förknippar med Jenny. Papperna hon använt är Graphic 45 fina "Bird Song".
 



**********

2. Laila Gustafsson har inte bara gjort ett album utan två stycken och vi har turen att få njuta av båda. Jag har också hört ryktas att där är ett tredje och även ett fjärde album på gång. Väldigt fina papper - som jag tyvärr inte vet namnet på, men någon av er kanske vet?

Album nr 1:




Här kommer album nr 2: Jag är inte helt säker, men visst är det papper från PionDesign?





**********

3. Lena Djärvh Eriksson har också gjort ett par stycken album och här kan vi njuta av två av dem. Det första är ett kakalbum i väldigt fina papper från Maja Design "Coffee in the Arbour" och från Pion Design "Siris Kitchen". Jag har själv bläddrat i detta och det är så fint på insidan.























Album nr 2 är klätt i fina papper från 7Gypsies "Maritime"























**********

4. Sara Wall har använt papper från Prima men kombinerat två olika kollektioner "Epiphany" och "Vintage vanity collection" (Finnabair). Albumet är ett väldigt fint exempel på att man kan sätta ihop papper från olika kolletioner och att det ändå blir en fin helhet. Metalldelarna är som Sara hade i sina lådor.

























**********

5. Åsa Brunnberg har gjort ett färgstarkt album med papper från Heartfelt Creations. Lite olika toner av lila och rosa med en touch av andra färger. Här ser man tydligt hur det går att leka med konstruktionen av albumet och papperna. På ryggen har Åsa satt spetsen lite annorlunda än vad man brukar se, kul idé eller hur?

























**********

Det var väl ett härligt gäng album. Lika fast ändå så olika. 

Ni som ännu inte hunnit/velat fotografera framsidan och ryggen och skicka in till oss kan fortfarande göra det, länk till ursprungliga inlägget och information finns längre ner här på sidan. Så publicerar vi när i fått in ett antal foto från er.
Lite andra länkar till papper som använts, om de fortfarande finns att få tag på, hittar ni också längs ner på sidan (det brukar bli frågor på det nämligen).

Med den här paraden avslutar jag/vi år 2015 blogginlägg, vi vänder blad och börjar på nytt med år 2016.

Ha det riktigt skönt tills vi "ses" igen.

Marie

**********


Material:

Graphic 45, Bird Song
Reprint
Maja Design, just de papperna som Lena använt finns inte men många andra fina.
PionDesign, samma här papperna "Siris Chichen" finns inte men många andra fina.
7Gypsies "Maritime" eller varför inte prova några andra fina papper från 7Gypsies "Postale" eller Trousseau
Prima Design - som ni vet är de lite äldre papperna från Prima svåra att få tag i så det gäller att passa på när de släpper sina papper. Tyvärr är både Epiphany och Vintage Vanity Fair är slut.

********** 

Här hittar ni det första inlägget här på bloggen om "Amerika albumet - Hur många finns det?"

Här hittar ni den videon där jag visar det ursprungliga "Amerika albumet" om ni vill att jag bläddrar åt er. Videon är inspelad med min förra kamera och med min förra ljussättning, men bläddra gör jag så gärna:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar