söndag 20 december 2015

Grönt är skönt - men inte alltid. "Rädda en art journal sida"

Jag fortsätter bläddra i min första art journal och kommer då fram till en sida med .... grönt... grönt och grönt. När jag gjorde den hade jag säkert en jättebra idé men den lyckades inte komma ner på pappret. Jag blev inte nöjd och visste inte vad jag skulle göra, jag vände blad och gick vidare. Men idag tog jag tag i sidan.

Från detta:

 


















Till detta:



















Jag använde sådant som inte är för "konstigt", som kanske de flesta har i sina lådor. Stenciler, modeling paste och akrylfärg. Jag blandade och testade. Jag fick också använt en sida ur min nyinköpta kinesiska ordbok (5 kr på second hand).



Ha en bra dag!

Material:
Dylusions lilla journal, finns art journals i olika storlekar, från olika märken.
Som grund på ursprungliga sidan: Gesso, Collage Pauge lim
Pappersremsor från en bok.
Gesso (finns många olika märken att välja mellan)
Stenciler: Finnabair/Prima Bubblor, TCW "Be in love" 6x6 (finns också 12x12), Punchinella
Molding paste från Golden , finns många märken att välja på och heter lite olika: Molding paste, modeling paste, texture paste, embossing paste, modelling paste,
Modelling Paste Coarse med grova korn i
Akrylfärger, jag använda mig av guld, grön metalic och vit
Blyertspenna
Pen Nibs / Stubb
Sharpie vit

Inga kommentarer: