torsdag 10 december 2015

#LoveWinterArt - Gnistrande vinter hälsning

Då är det dags igen för ett #-event på YouTube. Denna gången heter det #LoveWinterArt.
I Skåne kom snön tidigt i år - i slutet av november, men som det brukar här nere i Skåne så ligger det aldrig någon längre tid. Sen brukar det inte heller snöa rakt uppifrån utan på något konstigt vis nästan alltid vågrätt.

Men... i min art journal singlar snöflingorna så fint ner från himlen och lägger sig så vackert till rätta på marken och stannar kvar där i långa tider.


Jag spelade in medan jag målade, embossade och allt annat jag hittade på, så varför inte ta en kopp kaffe och titta på en liten video?



Ha en bra dag!

Material:
Dylusions lilla art journl. Finns många olika art journals att välja på.
Stencil från Imagination Crafts Snowflakes
Akrylfärg
Spatel, finns både i plast och metall. Idag använde jag en i plast.
Modelling Paste Fine
Modelling Paste Coarse
Roller finns en liten och en som är större. Jag använder den lilla på sidan.
Palette papper
Splash-pensel
Tim Holtz varmpistol/varmfön
"Tvål" Scrubbie Jättebra hjälp att få bort färg från händerna. 
Stämpel från Inkido (gammal)
Embossingpulver silver
Snöflingedie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar