söndag 6 december 2015

Maritime - 7Gypsies Instagram album

Det är många som har Instagram och många printar också ut sina foto i det typiska fyrkantiga "instragramutseendet". Jag har tidigare gjort ett fyrkantigt album med resterna från Frank Garcias kurs i Lund och gillade idén. 

Jag fick syn på papperna från 7Gypsies "Maritime" och blev förälskad... igen... Jag gillar verkligen beige, brunt med lite blått eller vinrött i. Denna gången blev det faktiskt ett grönt/turkost album, vilket jag egentligen inte hade planer för. Brukar era papper också ha en egen vilja?

Med lite sand, snäckor och snöre försökte jag plocka upp det maritima i papperna.

Albumet är inte fyllt med en massa flips och flaps utan är lite mer rakt på sak med en stor och två små fickor på varje sida, detta betyder att man ändå får man plats med många foto. Det betyder också att det är både relativt lätt att göra och går också relativt snabbt.

Nu undrar ni säker hur det ser ut på insidan? Klicka er vidare in till min kanal på YouTube så bläddrar jag och förklarar.


Vem vet... det kanske bli en uppföljare....

Ha en skön dag!

Material:

Chipboard
Cardstock 3 styck, Sand (till albumet och sidorna) Finns även i 25-pack
Cardstock 1 styck, Creme (till tags) Finns även i 25-pack
Mönsterpapper: 7Gypsies Maritime: Voilier (utsida och insida), Coquille och Sirene till sidorna.
+ några remsor av KaiserCraft Jade's Garden från min "pappersrestsamling" till tabs på tags (gammalt papper som kan vara svårt att hitta)
Martha Stewart Four Petal Eyelet punch
Crop-a-dile från We are Memorykeepers
The Envelope Punch Board från We are Memorykeepers
Dekorationer:
La Blanche, lite glasflaska, 3 st/förpackning
Metallklocka
Snäckor
Blommor: Beige rosor, små minirosor ljusbruna, minirosor vita
Spets
Snöre
Reprint, etiketthållare i metall
Glasbubblor
Klippark från Ridderholm "Tailgate marked"
Martha Stewart Scoringboard
Skärmaskin
Tim Holtz linjal
Distressdynor: Vintage photo och Walnut Stain


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar