söndag 13 december 2015

Maritime - TUTORIAL - Mini album #LoveWinterArt

Är ni sugna på att göra ett eget "Maritime" - instagram album? Då har ni kommit till rätt plats på nätet för idag är det dags för beskrivning/tutorial på albumet jag visade förra veckan. Med dagens video avslutar jag eventet #LoveWinterArt som har pågått under några dagar på YouTube.

Till albumet har jag använt fina papper från 7Gypsie "Maritime" men det går naturligtvis att göra det i alla stilar på papper - för var och en har ju sin egen favoritstil.


















Nog pratat - luta er tillbaka och låta mig visar er hur jag gjorde mitt album. Vi ses inne på min kanal, mariescrapbooking på YouTube.




Missade ni den videon där jag visade albumet så hittar ni den här:


Om man roterar sidan får man en helt annan stil på albumet, men lika trevligt. Det album visade jag i denna videon:



Ha en bra dag!

Material:

Chipboard
Cardstock 3 styck, Sand (till albumet och sidorna) Finns även i 25-pack
Cardstock 1 styck, Creme (till tags) Finns även i 25-pack
Mönsterpapper: 7Gypsies Maritime: Voilier (utsida och insida), Coquille och Sirene till sidorna.
+ några remsor av KaiserCraft Jade's Garden från min "pappersrestsamling" till tabs på tags (gammalt papper som kan vara svårt att hitta)
Martha Stewart Four Petal Eyelet punch
Crop-a-dile från We are Memorykeepers
The Envelope Punch Board från We are Memorykeepers
Dekorationer:
La Blanche, lite glasflaska, 3 st/förpackning
Metallklocka
Snäckor
Blommor: Beige rosor, små minirosor ljusbruna, minirosor vita
Spets
Snöre
Reprint, etiketthållare i metall
Glasbubblor
Klippark från Ridderholm "Tailgate marked"
Martha Stewart Scoringboard
Skärmaskin
Tim Holtz linjal
Distressdynor: Vintage photo och Walnut Stain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar