fredag 19 februari 2016

Våren är snart här - #LoveSpringArt

Flipalbum - kan man få för många idéer till dessa? Nej!!!

Ibland vill man bara att ett projekt ska vara snabbt och enkelt, gärna inte så mycket material och så ska det vara roligt att göra. Snabbt, enkelt, billigt och roligt blir temat för detta inlägget.





















Jag har använt ljuvligt fina papper från Reprint, från två av deras kollektioner: "Beautiful Summer" och "Sweden Romance collection". Men albumet blir fint i vilka papper som helst men jag var på jakt efter lite vårkänsla.

Vill ni se hur det ser ut när man öppnar det? Som vanligt får ni klicka er in på min kanal på YouTube så bläddrar jag och förklara.




PS: Välkommen tillbaka imorgon för då blir det tutorial/beskrivning så att ni själv kan göra ett flipalbum DS

Ha en bra dag!

Material:
Cardstock: 1 styck 12x12. Jag använde mig av Auckland från Bazzill.
Mönsterpapper: 2 styck 12x 12. Jag använde Reprint "Beautiful Summer" och Sweden Romance 
collection". Går bra att använda 6x6 också som Sweden Romance finns i.
Magneter: 2 styck. Om man väljer att stänga med detta, band går också bra.
2 små cirklar ½", 2 brads och lite snöre.
Dekorationer.

2 kommentarer:

ingrid blad sa...

Tack snälla Marie för alla fina tutorials du gör och för all inspiration och alla idéer. Extra tack för hjälpen idag☺😚. Nu är jag trogen Skaparlusten för evigt./ingrid blad

Anonym sa...

Tack snälla Marie för alla fina tutorials du gör och för all inspiration och alla idéer. Extra tack för hjälpen idag☺😚. Nu är jag trogen Skaparlusten för evigt./ingrid blad