söndag 31 juli 2016

Raining cats & dogs - Graphic 45 - ett flip album

Då är det dags för ännu ett s.k #-event på YouTube, denna gången med det trevliga namnet #PawgustArt. En hyllning till alla våra fyrbenta vänner. 

När vi fick reda på temat tänkte jag med en gång på Graphic 45 och deras fina papper "Raining cats & dogs" - är man scrappare så är det precis de papper man söker efter. Alla de olika papperna är väldigt roliga men jag var speciellt intresserad av de liggande bilderna.












Vad blev det då av dessa fina papper - det blev ett litet flip-album. Ett s.k Quick & Easy / Kvickt och lätt projekt. Två cardstock och cirka 2 mönsterpapper är vad man behöver för att göra ett album som rymmer åtta foto i normalstorlek och några mindre. Låter det intressant?















Som vanligt bjuder jag in er till min egen lilla vrå av YouTube för att titta när jag bläddrar men också för att se hur ni själv kan göra ett flip-album.



Ha en bra dag!

Material:
2 styck cardstock
2 - 2½ mönsterpapper
Magneter
Martha Stewart Scoringboard
Artemio Tab punch - stor och liten
Dekorationer
Bokbindarlim














Inga kommentarer: