tisdag 30 augusti 2016

Mixed Media kort

Mixed Media kort - leka och kombinera på en liten yta. Testa färgkombinationer, använda stenciler, leta djupt i lådor efter lämpliga dekorationer.

Det har kommit en ny stencil i butiken, en med bubblor.... på rad... som jag inte kunde motstå. Jag har en konstigt förhållande till bubblor, cirklar och prickar. Tillsammans med lite dekorationer från mina gömmor blev det ett kort som jag är nöjd med.






















Bakgrunden är gjord med Primary Elements pigmentpulver som jag strödde på akvarellpapper och sedan sprayade vatten. Har man inte pigmentpulver kan man använda akrylfärg, vattenfärg, distresser och få en liknande bakgrund. Lite bakgrundsstämplar, stencilen tillsammans med modeling paste. Som dekoration lite plastbubblor och blommor.

Välkomna in till Skaparlustens sida på Facebook där det händer saker .... nästan hela tiden.

Ni är också välkomna att gå med i vår trevliga grupp på Facebook Skaparlustens kreativa vänner - där alla kan dela med sig av sin kreativitet och inspirera varandra.

Här är vad jag använt till mitt kort: 
















Material:
Stencil: Wavy Stripes från Dutch Doobadoo
Färg/pulver i lila, blå, rosa, turkos: Primary Elements pulver till bakgrunden
Bakgrundsstämplar: Crackle från Finnabair/Prima  och textstämpel också från Prima  
Plastbubblor:
Lange art Pebbles från Prima
Blommor från Little Birdie grön-blå toner och vita som jag fått på en kurs.
Modeling paste


Här kan ni se några andra mixed media kort som är gjorda på ungefär samma vis:


 




 



















Ha en fortsatt trevlig kväll!

/ Marie


Inga kommentarer: