söndag 11 september 2016

Earth - Art journal

Då har det varit höstens första "riktiga" art journal träff i Bageriet, som vi kallar vår fina kurslokal.

Denna gången var det min tur att göra skissen och komma på de olika utmaningsstegen/prompts till vår första sida.

Min tolkning av skissen och de åtta prompts blev så här:

Skissen vi använde oss av var denna:























Vi har väldigt trevligt på våra träffar men vill att så många som möjligt ska upptäcka hur roligt det är med art journal. Därför brukar vi lägga upp de olika stegen och skisserna på Skaparlustens kreativa vänner - vår grupp på Facebook, så att fler kan vara med. Välkomna att gå med i gruppen, klicka bara på länken så kommer ni dit: Skaparlustens kreativa vänner.

Det finns två videos på YouTube, en där jag visar er hur jag gjorde min sida:



... och en med bara skissen och de olika utmaningsstegen/prompts

 

Ha en bra dag - och bli gärna kladdig om fingrarna!

Material: 
Gesso, Finnabair Heavy Gesso (finns olika märken av Gesso att välja på)
Bakgrundsstämplar, jag använder ofta fina, små stämplar från Prima, en favorit är Crackle
Stenciler: fínns massor att välja på, kika under Stenciler och masker  och välj sedan bland några av de olika märkena, du hittar säkert några favoriter
Art Stones: mini och större
Spray eller mister, av diverse olika märken





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar