söndag 25 september 2016

Mission Inspiration september 2016 - Art journaling

Då har det blivit dags för mig att visa min tolkning av Mission Inspiration för september 2016. Om jag tyckte att augusti månads utmaning var jobbig var denna ännu värre. Jag fick inga idéer hur jag än försökte. Det tog stopp vid första utmaningssteget: "Cover your page with face fragments" och sen i steg nr 2 skulle jag måla över det med ett tunt lager färg.
























När jag har svårt att få idéer hur jag ska göra tolkningar av utmaningar brukar jag tänka på olika texter bla musiktexter för att få lite uppslag. Min hjärna tycker det är roligt och då samarbetar den lite med min kreativitet. Jag lyssnade på en väldigt fin låt med Kelly Clarkson "Piece by Piece" och låttiteln passade ju väldigt bra in på det här med att klistra ner "face fragments". Sen var steget inte långt till "You make me whole again" med Atomic Kitten.

Jag är glad det blev en sida, men är inte helt nöjd med den - lite för rörig för min smak men det blir gärna det när använder tidningsurklipp och att stegen kanske inte kommer i den ordningen man skulle önska.

Nog pratat, häng med in till min kanal på YouTube så blir vi kladdiga om fingrarna tillsammans:


Här kan ni se de olika stegen:














Ha en bra dag!

Marie

Material
XL Canson Multi Media journal 
Gesso finns i många olika märken
Silks i diverse kulörer
Stencil Wavy stripes från Doobadoo
Bakgrundsstämplar från Prima bla Crackle Sponge  och Text samt en lite större med en fjäril
Ranger Craft nib och blyertspenna för skuggning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar