söndag 30 oktober 2016

"Live your dreams" - Mission Inspiration Oktober 2106

Oktober månad börjar närma sig sitt slut och jag hann även denna gången få en sida gjord i min art journal med utmaningsstegen för oktober månad. Det är inget som säger att man behöver göra sina sidor under månaden men det är ju alltid skönt att vara ikapp.

Det som var lite annorlunda denna gången var att vi skulle börja med svart gesso på vår sida. På mitt arbete hittade jag ett trevligt reklamblad för medicin mot osteoporos, en vacker ballerina i sina bästa år. När jag var inne i en blomsteraffär så fick jag syn på ett väldigt vackert presentpapper. Det gäller ju att ha ögonen med sig nu när man sysslar med art journal.

Efter den svarta gesson och 9 andra steg såg min sida ut så här, och jag var nöjd.

Mission completed!

















Om ni är nyfikna på hur jag tog mig an de 10 stegen i utmaningen, då är ni välkomna in till YouTube:



Ha en riktigt bra dag!

/ Marie

Material:
Mixed Media journal
Svart Gesso från Finnabair
Stenciler:
Tim Holtz: Stripes
Imagination Crafts: Snöflingor
Snowflake Paste från Finnabair
Texture Paste från Tim Holtz/Ranger
Egen silverfärgad paste
Vit gel penna.

Inga kommentarer: