lördag 1 oktober 2016

World Cardmaking Day 1 oktober 2016

Det finns dagar för det mesta och varför då inte för kortmakare. Jag behövde ett strikt, maskulint kort och det passade alldeles utmärkt att göra ett idag.

Hur gjorde jag:
1) Jag använde mig av en fin Die från KaiserCraft som heter Vintage keys. På denna die kan man hitta både fjärilar, kedjor, nycklar och kugghjul.
2) Embossade sedan men en embossingfolder från Cuttelbug med klockor.
3) Metallvax i guld för att förstärka motivet.
4) Svarta cardstock i bakgrunden är embossade med embossingfolder från Creative Expressions "Dotted Matrix".
5) Grattis - en die från Mandy som jag hängde från ett kugghjul.
6) Lite hörn, lite svarta halvpärlor och guldpenna att runt alla kanter inkl diesens.
7) Monterade allt på en kraftfärgade kortbas.

Hur blev det då?























Här ser ni vad jag använde:



















Ha en kreativ kortmakardag!

/Marie

Materiallista:

KaiserCraft Decorative Dies Vintage Keys
Mandys "Grattis" Die (slutsåld för tillfället men finns andra liknande)
Cuttlebug embossingfolder klockor
Creative Expression Dotted Matrix
Metallic Rub-Ons eller liknande vax


Inga kommentarer: