söndag 20 november 2016

Vinter á la Maja Design 2016 #LoveWinterArt

Nu börjar vi närma oss den årstiden då det blir vitt, vitt, vitt - i alla fall i de norra delarna av vårt avlånga land. Men - ett vinteralbum kan man alltid göra, snö eller barmark det kvittar, eller hur? Så här blev mitt "Vinteralbum 2016" med härliga snögubbar på framsidan.














Maja Designs fina papper "I Wish" har en härlig gammaldags känsla över sig.


















Många fokuserar på framsidan på papperna men jag har använt mig mest av baksidorna, för att ge dem ett liv även efter helgerna.

Ni kanske känner igen albumets konstruktion  - jag har tidigare visat erett album med somriga papper från G45 "By the Sea" med samma uppbyggnad.




Ha en riktigt skön dag!

/Marie

Material 
Chipboard, kraft
Röd cardstock Barkley från Bazzill
Mönsterpapper Maja Design finns som lösa papper, 6x6 pad och hela kollektionen i 12x12
Wellpapp - vit
Punchar:
Martha Stewart: Liten snöflinga och kantstans med grenar (mina egna)
Stickles Frosted Lace
Liquid pearls från Ranger, finns i olika färger. Jag har använt White Opal
Öljetter
Diverse andra dekorationer
Artemio Punch labels









Inga kommentarer: