onsdag 16 november 2016

Vinter och #LoveWinterArt

Välkomna till ett nytt #-event på YouTube denna gången med namnet #LoveWinterArt.
Eventet startar idag 16 november och håller på framtill på söndag 20 november. Denna gången bidrar jag med ett blogginlägg och en video varje dag så välkomna tillbaka imorgon.

Igår visade jag er min tolkning av den nya ATC-utmaningen med temat: Vinter. Jag försökte göra mitt ATC så skrispigt som möjligt, som rimfrost på träden.






















Jag blir alltid lika förvånad av hur mycket man kan göra på en sådan liten yta som faktiskt 2 ½ x 3 ½ inch är. Här fick jag t o m plats med Tim Holtz Poinsettia.


Vill ni ser hur jag gjorde mitt ATC? Jag kan avslöja att där är en liten extra twist som man inte ser så bra på fotot.

Ha en bra dag och så ses vi imorgon igen!

/ Marie

Material:
Akvarellpapper
Spray i 3 olika blå toner
Stencil 7Dots "Stars" från  Cotton Candy Dreams kollektionen
Grit-Paste från Tim Holtz/Ranger
Silikonpensel från Finnabair
Vit akrylfärg
Solfjäderspensel
Tim Holtz Big Die "Poinsettia"
Silverglitter eller silverlim/stickles
Bling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar