tisdag 17 januari 2017

ATC-visning i temat "Valfritt"

Tänk, redan 15 dagar in på det nya året och vår ATC-utmaning med temat "Valfritt" är slut.

Som vanligt visas ATC i den ordningen de kom till inkorgen på mailen.

**********

1. Charlotta Johansson har testat crackle paint och gasbinda. Charlotta berättar: "spetsduken sticka en bra bit utanför ATC-måtten" - men det är helt okej i vår lilla utmaning. I bakgrunden använde alltså Charlotta en spetsduk, ovanpå denna en gasbinda som är infärgad med Color Bloom spray från Prima. Ett vintage foto som blev måla med crackle paint. Dekorationer med klocka, rosor och några pearls. Ett härligt ATC men en känsla av vintage över sig.
Crackle paint är något jag själv bara har använt på kurser, kanske dags att börja testa det lite mer!























**********

2. Jenny Sundström alias Ditt-Linda skriver:  "Jag kände för plast. Jag embossade plast i bakgrunden och använde krympplast till blommor och blad som jag färgade in med alcohol inks. Glitterpasta på kanterna." Verkligen en rolig idé att använda plast som stomme - eller hur? Det får vi komma ihåg!























**********

3. Annika Hedre har varit omgiven av "julfärger" så det är vad som inspirerade henne till att skapa ett "vävt" ATC. Annika berättar för oss: "Jag har använt pappersrester från scrappapper med julfärger och flätat bakgrunden. Sen dekorerade jag med en blomma jag hade i lager och gröna swirls från Cheery Lynn. Lite grön och röd stickles fick också vara med." Visst är det ett härligt färgstarkt ATC. Att fläta sin bakgrund är en väldigt rolig idé att använda om man vill göra slut på små pappersremsor - blir alltid snyggt!























**********

4. Åsa Blomgren har haft en väldigt otur och brutit en hand, men som hon själv uttryckte det "jag är ju högerhänt så tur att det var vänster". Hon lyckades klura till ett ATC med lite kreativitet och envishet. Åsa använde sig av pappersrester från 49 Market papper och diecuts. Hon har använt 3D kuddar för monteringen. Efter detta ville inte handen mer. Hon kallar sitt ATC för "Free as a bird" för hon kände sig lite vingklippt. Kan nästan garantera att hon aldrig glömmer detta ATC i alla fall.























Tack alla som ville vara med i ATC-utmaningen!

**********

Temat för vår nya ATC-utmaning som sträcker sig från 15 januari - 15 februari är att skapa ett Shaker-ATC i vilken form och stil ni vill bara det är ett shakercard. Alla kanske inte har gjort något Shaker kort än, men det har blivit väldigt populärt.

Ni hittar inlägget med det nya temat, regler och annan nyttig information HÄR inkl länk till videon där jag visar hur jag gör mitt Shaker-ATC.

 Ni kommer direkt till videon om ni klickar HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar