torsdag 12 januari 2017

#ColoroftheYear 2017 - ett nytt event på YouTube

Ett ledande märke inom färg är Pantone. Varje år kommer de ut med "Årets färg". 2017 är det grönt som gäller och det kommer att synas på kläder, inredning m.m






















Som ni ser är det lite olika gröna nyanser som går bra tillsammans - färgmixen kallas "Greenery".

Om man får utmaningen att skapa något med Color of the Year - vad gör man då? Det är inte lätt att hitta papper i gröna nyanser utan inslag av för mycket annat. Men ... man kan ju alltid göra sitt eget papper, och det är precis vad jag gjort som första projekt i nya #-eventet, #ColoroftheYear 2017.
Jag plockade fram gröna toner i spray, färg och tillsammans med stämplar så blev resultatet så här:

Min plan är att göra ett antal projekt med mitt papper, vi får se hur långt det räcker.
Om man inte vill skära i det kan man ju alltid bara rama in det.



Välkomna in till YouTube där jag visar er hur jag tolkade "Årets färg"




Välkomna tillbaka imorgon, då jag visar vad jag gör med en del av mitt papper.

Ha en riktigt härlig dag! 
/Marie

Material: 
Gröna toner av färg och spray
White Gesso
Solfjäderpensel till splash
Skumgummiroller 50 mm eller 40 mm
Röd roller från Ranger, liten (slut för tillfället) stor
StazOn svart
Diverse stämplar
KaiserKraft "Crackle""Postmarks",   diverse textstämplar från bl a Prima


Inga kommentarer: