söndag 8 januari 2017

Skiss, färgtema och utmaningssteg - Art Journal januari 2017

Skaparlusten bjuder in till art journal träff, minst en gång i månaden, i vår trevliga kurslokal "Bageriet" i Sjöbo. Vi skapar vår första sida efter en skiss och med åtta utmaningssteg, frivilligt är att använda vårt färgschema för månaden.

Alla våra skisser och färgtema finns på Facebook, i vår grupp som heter "Skaparlustens kreativa vänner" - välkomna att både gilla Skaparlusten och gå med i vår grupp.

Vad hittade jag på med utmaningen?  En sida där jag försökte hålla mig till färgschemat och valde att ta fram den bruna/guldiga tonen istället för den gröna. Skissen med olika fält. Utmaningsstegen med bl a embossa på sidan.






















En närbild där man kan se hur de olika materialen samarbetar till en helhet.... förhoppningsvis...


















Man kan tolka skissen och färgtemat på olika sätt, plocka ut detaljer man vill framhäva, leka och vara kreativ tills man är någorlunda nöjd.


















Ni kan se hela min "kreativa process"  i en video. Varför inte ta en kopp kaffe och koppla av en stund.


Ha en trevlig, kreativ dag!

/ Marie

Materiallista:
Canson XL Mixed Media journal
Decoupage lim
Stämplar:
Tim Holtz en äldre stämpel med text
Bakgrundsstämplar från Finnabair, finns många att välja på
Stämpledyna, vattenfast! - Staz on
Texture paste från Ranger/Tim Holtz
Heavy white Gesso  från Finnabair
Spray bl.a Bloom Spray  "Deep Teal" och  guldfärg - jag använde min "Empress Gold"
Light modeling paste från Finnabair
Stencil från Prima
1. Jag använde en stencil med mycket mönster för jag ville ha många upphöjda ytor.
2. Harlequin
Embossing pulver i guld: Reprint eller från WOW och UTEE Gold - ett lite grövre pulver
Finnabair silikonpensel 1" och 2"
Vit akrylfärg
Solfjäderpensel till splash


Inga kommentarer: