fredag 10 februari 2017

#Loveart - Mixed Media/Art journal kort - "Clean and Simple"

Ett Mixed media kort, eller kanske snarare ett art journal kort - det är vad jag tänkte visa er idag. Jag berättade tidigare om #Loveart, eventet som pågår på YouTube där kreativa människor runt om i världen lägger upp video på alster med kärleken som fokus.

Min plan med dagens kort var att använda skissen och utmaningsstegen för februari månad, som vi använde oss av när vi hade våra art journalträffar i Bageriet i Sjöbo. Kan avslöja att det fungerade alldeles utmärkt.




















Jag lät dock bli att ta med fjädern för det blev lite för mycket "fluff" på så pass liten yta.


Välkomna in på YouTube och se hur jag gjorde mitt kort:



Har ni missat videon med skissen, stegen och färgtemat?


Ha en skön, kreativ dag!

/ Marie

Material:
Clear Gesso
Gelatos
Primas Water Soluble Oil pastels
3D Matt Gel
TWC stencil
Finnabair silicone brush 2"
Maskerings tape
Vattenpensel bred från Tim Holtz, Prima har en 3 pack
WOW - form med hjärtan
Creative Paperclay 16 oz eller 8 oz. Martha Stewarts lera. Primas Paperclay
Glass Glitter Crimson Red och vanligt glitter också i rött
Soft Matte GelSmal silikonpensel (3 pack)
Art Glitter Glue och extra metall tip
Vit akryl färg från Studio - nu på rea!
Röd akrylfärg
Solfjäderpensel
Tim Holtz Thinlits "Alphanumeric"
Värmefön / Heat tool från Ranger
Big Shot
Palett Paper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar