onsdag 8 februari 2017

#Loveart - Shaker card

Februari månad bjuder på ett nytt #-event på YouTube, denna gången är temat kärlek - #Loveart.
Kreativa människor runt om i världen kommer att lägga upp video på sina kanaler i temat. Det kommer att bli mycket inspiration för alla.

Mitt, förhoppningsvis mina, bidrag kommer denna gången främst att vara kort i olika stilar men alla i temat #Loveart.

Kort nummer 1 blir ett traditionellt scrapbooking kort med en liten twist - att s.k shaker card eller skakkort. Denna typ av kort har blivit väldigt populära och är riktigt roliga att göra.























Välkomna in till min kanal på YouTube - mariescrapbooking - så visar jag er hur jag gjorde mitt s.k shaker card:


Ha en trevlig dag, och välkommen tillbaka imorgon för ett nytt kort!

/ Marie

Material:
Kortbas
Cardstock
Mönsterpapper
Spellbinders Die eller annan hjärtformad dies
Plast eller annat genomskinligt ex hårdfolie
Lim - Art Glitter Glue och fin metallspets
Paljetter i rött men finns i många olika färger
Dekorationer: Blommor, spets från Prima och lite band
Tim Holtz thinlits Alphanumeric
Vit penna - som även finns i guld och silver

Inga kommentarer: