söndag 23 april 2017

Återvinning! Glasburk #2 - #TrashToTreasure

Från skräp till skatt - Trash to Treasure! Visst är det roligt att kunna göra något trevligt av sådant man kanske hade kastat? Jag fortsätter mitt altrande av glasburkar och idag är det dags för glasburk nr 2. Samtidigt pågår ett nytt #-event på YouTube denna gången med det lämpliga namnet #TrashToTreasure.

Som ni kanske kommer ihåg hade jag en idé om att jobba mig från en enkelt altrad glasburk för att till slut göra en mer arbetad mixed media burk.

Glasburk nr 2 är ett projekt som passar alla men lite mer arbete och material. Nu använder jag mönsterpapper och distressar kanter och gör burken ännu mer Shabby Chic.














Om du vill så plocka fram lite mönsterpapper, lite band och några dekorationer och altra en glasburk tillsammans med mig:


Ha en fortsatt trevlig kreativ dag!

/Marie

Material:


Glasburk av valfri storlek
Mönsterpapper, jag har använt papper från Reprint "My Rose Garden Collection"
Band
Blommor, jag har använt vita blommor från 49 Market
Metalldekoration hjärta, eller annan dekoration
Distressverktyg finns olika att välja på:
Tim Holtz Paper Distresser Tonic Studios
Reprint: Edge Scraper
Prima Comfort Distressing tool

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar