torsdag 27 april 2017

"Welcome to Paris" #2 - ett påsalbum i retro stil

Ett nytt påsalbum har sett dagens ljus. Mitt förra var i vintage stilen men detta får man nog kalla retro stil. Känns lite 60-tal med motiven och färgerna.






















Jag använde mig av papper från Prima "Welcome to Paris" i A4 storlek. Uppbyggnaden av albumet är samma som på det första påsalbumet som det också finns en video med beskrivning på. Jag har däremot lagt till en liten ficka och en flärp i detta albumet.














Vill ni se hur det ser ut invändigt? Välkomna in till YouTube så bläddrar och förklarar jag.



Video på första albumet "Barn Market"
Kit 1: "Barn Market"

 


Ha en bra dag!
/ Marie

Material

Färdigt kit "Welcome to Paris"


eller:


Cardstock 2 styck grå Reprint Noreaster
Mönsterpapper ca 10 styck A4
Prima A4 stack "Welcome to Paris" 16 papper i olika design.
4 styck kraftfärgade påsar med handtag
Dekorationer:
Metall, 1 styck ovala bruna, 2 styck löv, 2 styck avlånga smala och
Spets Poppy Lace, naturfärgad(finns i svart, vit, grågrön)
Pärlsträng, svart (finns i rött och grönt)
Satinband Reprint 10 mm, beige/naturvit
Rött satinband






Inga kommentarer: