söndag 9 juli 2017

"Flowers in her hair" - Art journal jui 2017

En vacker bukett i ljuvliga färger som täcker halva ansiktet - hur naturligt som helst!

Min tolkning av färgtema, skiss och steg som Tabita har gett oss för juli månad.






















Jag valde att rita mitt ansikte och även ett öga, en näsa och en mun , men man kunde klippa ut ett ansikte, stämpla eller rita utan detaljer.

Vill ni se hur jag tog mig an färgtemat, skiss och steg? Välkomna in på YouTube för jag lät kameran vara på när jag skapade.


Ha en bra dag!

/ Marie

Material (med reservation för ev slutsålda produkter)

Clear Gesso
Vit Gesso, lite lättflytande
Jane Davenports Light Portrait akryl färg
Blom- och bladstämpel
Tim Holts Distress Ink pads
Versa Craft ink pad
Finnabair Modeling Paste
Finnabair 1" silikonpensel
TCW Fjäder stencil
Gelatos säljs styckvis och som set
Prima Vattenpenslar 3 pack
Solfjäderpensel Soft grip 4







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar