söndag 1 oktober 2017

Fjärilar - vackra och skira

Fjärilar - vackra och skira och tacksamma som dekorationer på nästan allting. Jag visade för ett tag sedan ett kort som jag kallar "Spring" - det blev en pappershalva över från bakgrunden och idag vill jag visa er vad jag gjorde med den.























Där ser man vad en utmaning kan göra, pastellgrönt, aprikos och svag ton av rosa - inte "mina" färger egentligen men har verkligen börjat ta till mig av den här färgkombinationen. Utmaningen som Pysselbitan gav oss för maj månads färgtema i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner har fått mig att testa lite nytt.

Välkomna in till YouTube så visar jag hur jag gjorde mitt mixed media light kort:



Ha en bra dag!

/Marie

Material (med reservation för att något kan vara slutsålt eller inte går att få tag i längre)

Mixed Media papper
White heavy Gesso
Akrylfärg i mintgrön och aprikos
Liten röd gummiroller (går nog bra att använda den stora också)
Skumgummi roller
Disksvamp
Stämplar: KaiserCraft "Script". Prima lite textstämpel. Stämpel med noter som jag har haft i evigheter.
Modeling Paste från Prima/Finnabair
Tim Holtz stencil Latticework ingår i set nr 4
Silikonpensel 1"
Stämpeldynor/distress från Prima/Ingvild Bolme: Pastel Peach. Old Rose. Pastel Green.
VersaCraft mini nr 160 Celadon
Liquid Pearls från Ranger -. White Opal
Dies från KaiserCraft "Vintage Keys"
Blommor från 49Market: Rose White , Rose Vintage Pink  eller Roses Creamy Pink
Mönsterpapper från Reprint, My Rosegarden collection - Felicity
Embossingfolder Creative Expressions - Dotted Matrix
Stickles "Frosted Lace"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar