söndag 19 november 2017

Flip album - Salvage District - Quick & Easy

För ett tag sedan visade jag er ett flip album som jag gjort åt en äldre dam - ett ljust och rosa. Idag blir det ett annat flip album i helt andra färger och med bredare rygg. Vackra papper från Prima "Salvage District".














Mitt förra album hade 1/4" rygg. I detta nya albumet ville jag testa hur det blev om jag gjorde ryggen bredare, ½". Bredare rygg betyder att man kan ha lite större dekorationer inne i albumet, och det är ju aldrig fel.

Idag blir det visning av albumet, men jag lät kameran gå medan gjorde detta albumet. Det kommer alltså en separat video med tutorial/beskrivning även på ett flip album med  ½" rygg.

Välkomna in till YouTube så öppnar jag albumet så ni kan se de fina papperna tillsammans med "foto":


Om ni missade mitt förra flip album så hittar ni det här:



Ha en bra dag!

/ Marie

Material: (Med reservation för att vissa saker är slutsålda eller inte går att få tag i längre)

Cardstock, Papir svart
Mönsterpapper från Prima "Salvage District collection": Louis XIII och Loire Valley
Tim Holtz Die Frameworks
Embossingpulver Svart detalj från Reprint och Liquid Platinum från Ranger
VersaMark Embossing dyna
Micro Beads från Finnabair: Svarta och Copper
Artemio Tab-punch
Blomma från Prima "Salvage District"
Blommor från Prima "Rose Quarts" stora och mini "Travertine"
Wax från Finnabair Old Silver
Kant Die från Die-namics
Pärlsträng, svart
Liten svart halvpärla
Martha Stewart Scoringboard
Skärmaskin
Crop-a-dile







Inga kommentarer: