söndag 25 mars 2018

Mission Inspiration Mars 2018 - "Grow with attitude"

Redan mars månad! Istället för vårväder har vi i Skåne haft väder med ett O framför sig, o-väder!!
Men då kunde jag börja fundera på hur jag skulle lösa de åtta stegen i månadens utmaning i Mission Inspiration.

Så här blev det till slut:





















Det finns olika sätt att ta sig an en utmaning. Ett sätt är att bara kasta sig in och se var det leder och då behöver man egentligen ingen plan. Ett annat sätt är att fundera lite, vad vill jag använda för material osv. Mitt sätt är alltid det andra sättet, en plan. När jag läser de olika stegen i utmaningen brukar jag det komma "bilder" i min hjärna, ibland bra och ibland sämre men det är i alla fall en början. 

Hur tänkte jag denna gången? Välkomna in till YouTube för lite art journaling:



Önskar er alla en kreativ dag - med eller utan plan!

/Marie

Material:

Mixed media papper
Tim Holtz Tissue wrap Melange
Akrylfärg: creme, marinblått, terracotta (man tar vad man har)
Texture Paste från Tim Holtz
Light Paste från Finnabair
Stencil Tim Holtz layering set nr 24
Stencil med liten text (min egen)
Stencil med blomma (

Inga kommentarer: