söndag 8 april 2018

"Vintage Memory" - Art journal april 2018

Jag älskar böcker, både att läsa dem, ha dem i bokhyllorna omkring mig men även att ge dem ett andra liv. Jag har samlat på mig lite böcker som inte känns så farligt att riva ut sidor från ex tysk-svensk lexion, en bok om uppfinningar och ett litet lexikon kinesiskt-engelskt, i de här böckerna kan jag riva ut sidor.




















Det var just sidor från böcker vi skulle använda i april månads skiss och utmaningssteg. Jag försökte hålla mig till färgtemat och lyckades rätt bra, det är bara det att min olivgröna färg inte syns så mycket ... men den är där.

Som vanligt spelade jag in när jag gjorde min sida, välkomna in till YouTube:



Har ni gjort någon sida efter stegen, skiss och moodboarden? Välkomna in till Skaparlustens kreativa vänner på Facebook och ladda upp foto på era verk - så att vi inspirerar och inspireras av varandra.

Önskar er alla en bra dag!

Marie

Material: 
XL Canson Multi Media
Decoupage lim
Distresser i olivgrönt och rosa
Dekorationer
Tim Holts stencil som ingår i set 4
Fjäder stämpel + die från Kaiser kraft




Inga kommentarer: